Reklama www, reklama internetowa
Internet to poważna konkurencja dla reklamy telewizyjnej!
Polski
rynek reklamowy gwałtownie zwalnia. W pierwszej połowie roku skurczył
się o 11,4 proc., do 3,432 mld zł – podaje Gazeta Wyborcza. Natomiast
wartość reklamy internetowej w czasach kryzysu wciąż wzrasta. Stał się
on poważną konkurencją nawet dla reklamy telewizyjnej.
Wskutek spowolnienia gospodarczego w pierwszym kwartale tego roku
firmy obniżyły wydatki na reklamę aż o 15,7 proc. Jak twierdzi Gazeta
Wyborcza bezpośrednią przyczyną tej sytuacji jest panika, która
zapanowała na rynku po mniej obiecującym pierwszym kwartale. Drugi
powód to walka rabatowa na rynku telewizyjnym.
Według analiz domu mediowego Starlink w pierwszym półroczu na
promocji oszczędzał nie tylko sektor finansowy. Budżety ograniczyły
także firmy motoryzacyjne, producenci AGD-RTV i sprzętu komputerowego.
Kryzys wpłynął na wydatki reklamowe międzynarodowych graczy, jak
Unilever czy Procter & Gamble- podaje GW. Na reklamie nie
oszczędzali natomiast producenci farmaceutyków, zwiększając swoje
budżety aż do 15proc. Więcej niż przed rokiem wydały na reklamę sieci
handlowe.
Tradycyjne media odnotowały dwucyfrowe spadki wpływów reklamowych.
Natomiast Internet nie tylko zwiększył swoje przychody, ale i udział
w wydatkach reklamowych. Sytuacja ta jasno wskazuje na fakt, że
Internet powoli odbiera pieniądze innym mediom tj. telewizja, radio czy
prasa papierowa. Obecnie internet to drugie co do wielkości medium
reklamowe po telewizji. W pierwszym półroczu reklamodawcy zostawili tam
424,3 mln zł, czyli o 40 mln zł więcej niż w magazynach.
Źródło: Gazeta Wyborcza
|