Reklama. Internetowe banery
Reklamy
banerowe w Internecie tracą znaczenie na rzecz reklamy
w wyszukiwarkach. Skuteczną odpowiedzią na tę sytuację mają być
wielkoformatowe kampanie graficzne. Czy to jednak wystarczy, żeby
Internauta kliknął w reklamę?
Przodującym reklamą na amerykańskim rynku pozostaje
reklama w wyszukiwarkach. Podobnie sytuacja ma się w zachodniej części
Europy - informuje portal Internetstandard. W Polsce również zauważa się
znaczny spadek popularności reklam graficznych na rzecz
SEM. Powodem takiej sytuacji jest rosnąca obojętność Internautów na
reklamy banerowe. Środkiem zaradczym pozwoli banerom przebić się przez natłok reklam i skusić
Internautę do kliknięcia, ma być jeszcze większy ich format.
Internetstandard informuje, że wielkoformatowe banery wprowadziła już
na polski rynek gazeta.pl. Funkcjonują one w wersji expand, co oznacza,
że rozwijają się do dużo większych rozmiarów. Wystarczy by Internauta
przejechał po nich kursorem.
Według
raportu firmy Gemius, w Polsce reklamę w sieci negatywnie ocenia
większość internautów, a najmniej lubiane są te formy, które zasłaniają
treść strony. Wypowiadający się dla Internetstandard dyrektor
sprzedaży w segmencie internet Agory - Przemysław Bartkowiak
podkreśla, że dzięki zastosowaniu większych formatów, na stronach
internetowych wydawców, pojawi się mniej reklam. Ponadto nowa kampania
graficzna ma kłaść nacisk na atrakcyjną kreację pod względem formy
i wizualizacji. Co więcej, będzie posiadała jasny przekaz, który
przyciągnie uwagę użytkownika.
Duże rozmiary banerów
zamieszczanych w sieci otwierają nowe horyzonty dla agencji
kreatywnych – podkreśla Internetstandard. Gazeta.pl po przeprowadzeniu
pierwszej tego typu kampanii odnotowała całkiem niezłe wyniki.
Pozostaje jednak pytanie, czy nie jest to efektem tzw. „świeżego
zachwytu”. Spore grono specjalistów twierdzi, że większe banery będą
miały dla reklamodawców równie negatywne skutki co formy layerowe.
|